Skip to content

Digitalisering

Nye store digitale steg for Retura!

Retura TRV digitaliserer avfallshåndteringen. Med ny nettside, Retura-appen og Min Side får kundene full kontroll!

Retura TRV har gjennomført en omfattende digitaliseringsprosess for å forenkle og forbedre avfallshåndteringen for sine kunder. Med lanseringen av en ny nettside, en oppdatert app og en forbedret Min Side-løsning, får bedrifter i Trondheim bedre oversikt og enklere tilgang til Returas tjenester.

Miriam Helene Jensen

Vi har jobbet målrettet med å gjøre Retura mer tilgjengelig og brukervennlig – uansett om kunden sitter på hjemmekontor, er på byggeplass eller jobber fra mobilen. Digitaliseringen er et viktig steg for å møte forventningene til dagens kunder – de ønsker oversikt, kontroll og enkle løsninger, og det vil vi levere.

- Miriam Helene Jensen, markedsansvarlig i Retura TRV

Ny nettside med enklere navigasjon

Den nye nettsiden til Retura TRV er utformet med fokus på brukervennlighet og tilgjengelighet. Her finner kundene informasjon om sortering, containerleie, bransjeløsninger og kontaktinformasjon. Nettsiden gir også direkte tilgang til Min Side, hvor kunder kan logge inn for å få oversikt over sine tjenester.


– Tidligere fikk vi mange henvendelser om ting som egentlig burde være lett å finne selv. Nå har vi samlet alt på ett sted, med tydelig språk, raskere navigasjon og bedre søkefunksjon, forklarer Jensen.  


– Vi vet at kunder verdsetter god og effektiv informasjon – og det får de nå.

Min Side – full oversikt på ett sted

Min Side er Retura TRVs digitale kundesenter, hvor spesielt bedriftskunder kan finne fakturakopier, statistikk, tømmekalendere og kontaktinformasjon samlet på ett sted. Her kan man også enkelt finne kontaktinformasjon til sin egen salgs- og markedsrådgiver


Min Side har vært et viktig løft for våre bedriftskunder, spesielt de som har flere lokasjoner og trenger oversikt over alt på én plass. Det gir bedre kontroll over tjenestene de bruker, og det gjør samarbeidet med oss mer effektivt. Mange setter også pris på at det er lett å finne riktig kontaktperson og raskt få tilgang til historikk.

Oppdatert app for bedriftskunder

Retura TRV har også lansert en oppdatert app for bedriftskunder, tilgjengelig på både App Store og Google Play. Appen gir en fleksibel selvbetjeningsløsning som gjør det mulig å få tilgang til Returas tjenester raskt og effektivt – når og hvor det måtte være. Kundene kan bestille henting, fjerning og utsetting av containere, administrere lokasjoner og be om nytt utstyr direkte i appen.

Vi vet at mange av våre kunder jobber ute i felten og har behov for å gjøre ting raskt. Derfor har vi lagt stor vekt på at appen skal være enkel å bruke, intuitiv og funksjonell. Du trenger ikke sitte på kontoret for å bestille tømming – nå kan du gjøre det fra bilen, byggeplassen eller lunsjpausen.

- Miriam Helene Jensen, markedsansvarlig i Retura TRV

Kundene i fokus – digitalisering med retning

Retura TRVs digitaliseringsprosess er en del av selskapets langsiktige strategi for å tilby moderne og effektive løsninger. Ved å gjøre det enklere for kundene å administrere sine tjenester, ønsker Retura TRV å bidra til både bedre kundeopplevelser og mer bærekraftig avfallshåndtering.


– Vi har jobbet med denne digitaliseringen over tid, og det handler først og fremst om å møte kunden der de er. Verden blir mer digital – og det må vi også bli, uten å miste nærheten og servicen vi er kjent for, sier Jensen.


Hos Trym Bygg er effektive avfallsløsninger avgjørende for at prosjektene skal gå som planlagt. Med travle byggeplasser og trange forhold er det lite rom for forsinkelser og misforståelser. Derfor har selskapet i flere år samarbeidet med Retura – og nå også tatt i bruk appen deres for bestilling og oppfølging.

Jeg jobber som arbeidsleder for rigg og drift, og har som regel ansvaret for avfallshåndtering på prosjektene jeg er på. Byggeplassene våre produserer mye avfall, og vi er helt avhengige av at håndteringen skjer raskt og enkelt.

- Kim Erik Hansen, prosjektleder i Trym Bygg

Krevende logistikk – smarte løsninger

Mange av Trym Byggs prosjekter foregår i tettbebygde områder med liten plass til store kjøretøy og containere. Her kreves det fleksibilitet og god kommunikasjon fra alle involverte.


– Trange byggeplasser og smale anleggsveier tett opp mot byggegjerdene våre er en utfordring. Enkelte ganger er det så vidt det går, men sjåførene til Retura er stort sett veldig løsningsorienterte og fikser dette.


Det som tidligere krevde mye manuell oppfølging, er i dag langt enklere takket være Retura-appen.


– Jeg tok i bruk appen allerede i beta-perioden, og den har fungert veldig bra. Alt av bestillinger går mye raskere nå. Det at jeg kan skrive inn beskjeder selv, gjør at vi unngår misforståelser som ellers kunne oppstå over telefon, sier Hansen.

Langvarig samarbeid gir trygghet

Trym Bygg og Retura har etablert et tett og godt samarbeid, både med kundesenteret og faste kontaktpersoner.


– Vi har hatt få utfordringer opp gjennom årene. Det er god kommunikasjon med sjåførene, med kundesenteret og ikke minst med Lars-Petter, som vi samarbeider med. Det gjør avfallshåndteringen mye enklere for oss. Og om jeg har spørsmål, så vet jeg at jeg alltid kan ringe og få tak i noen som kan hjelpe.

Digitalisering som faktisk fungerer

For Hansen og resten av teamet er digitaliseringen av bestillings- og avfallstjenester et stort pluss i hverdagen.


– Jeg ser ingen negative sider ved at dette er blitt digitalt. Det gjør bare jobben min lettere. Når vi slipper å bruke unødvendig tid på bestillinger og avklaringer, får vi mer tid til å fokusere på det som faktisk skjer ute på byggeplassen, avslutter Hansen.


Les mer eller bruk de digitale løsningene på returatrv.no.
Appen finner du i App Store og Google Play ved å søke etter "Retura TRV"

Har du spørsmål rundt denne saken?

Ta gjerne kontakt med oss!

Kontakt oss